Sari la conținut

Beneficiile inotului si ale cursurilor de inot

Inca de cand eram copii, am auzit ca inotul este cel mai complet sport pentru sanatatea noastra. Haideti sa aflam impreuna care sunt beneficiile inotului, pentru cine este potrivit si care sunt principalele tipuri de activitati si cursuri in piscina.

Beneficiile inotului

Perfect pentru antrenarea intregului corp, dar deosebit de bun pentru spate si articulatii, inotul este probabil sportul preferat al medicilor, antrenorilor sportivi, fizioterapeutilor si antrenorilor, deoarece este potrivit pentru toate tipurile de persoane. De fapt, este recomandat pentru toate varstele (exista cursuri de inot pentru copii) si in toate conditiile fizice (inot in timpul sarcinii, reabilitare etc.). Acest lucru se datoreaza faptului ca, datorita activitatii in apa, care usureaza corpul facandu-l sa pluteasca si protejeaza articulatiile cu miscari fluide, riscul de accidentare este foarte scazut.

Principalele stiluri de inot si beneficii musculare

Inotul este un antrenament complet pentru picioare, brate, spate si solduri. Cresterea musculara in diferite zone ale corpului depinde de stilul de inot. Sa aruncam o privire asupra celor principale. In stilul liber si inotul pe spate se lucreaza in principal bratele si pectoralii, dar zona de picioare, abdomen si fese trebuie, de asemenea, sa fie lucrata pentru a mentine echilibrul. Miscarea rapida a picioarelor are un efect de modelare asupra cvadricepsului si muschilor picioarelor. Broasca si delfinul implica scoaterea capului din apa pentru a respira. Acest lucru necesita forta in pectorali, deltoizi si biceps. Pe de alta parte, in partea inferioara a trunchiului, cvadricepsul este antrenat mai puternic decat in stilurile anterioare, pentru a ridica partea superioara a corpului la suprafata. 

Va intrebati cate calorii ardeti atunci cand inotati? O sesiune medie de inot arde in jur de 400-530 Kcal/ora. Evident, consumul depinde de multe variabile, inclusiv sexul, varsta, metabolismul si conditia fizica a persoanei.

Cursuri de inot

Pentru a creste forta in apa, puteti alege programe de antrenament in apa cu greutati, curele pentru incheieturi si glezne, cu scopul de a dezvolta tesutul muscular si de a creste rezistenta. O alta optiune este hydrospinning, o evolutie in apa a spinning-ului clasic, care este cea mai noua forma de fitness. Scopul acestui curs este de a atinge un nivel ridicat de rezistenta cardiovasculara si de a imbunatati tonifierea abdomenului, a picioarelor si a altor grupe musculare. Antrenamentul cu hidrobicicleta asigura, de asemenea, un antrenament intensiv al cvadricepsului si al feselor, precum si tonifierea si modelarea coapselor interioare, a umerilor, a gatului, a abdomenului si a bratelor (biceps si triceps). 

Aerobicul in apa este, de asemenea, deosebit de potrivit pentru cei care cauta un antrenament intens fara a simti oboseala de a transpira in sala de sport. Antrenamentul in piscina este mult mai placut (si mai racoritor!), dar ofera aceleasi avantaje. Cursul de aquacircuit, de exemplu, consta intr-o serie de lectii consecutive, de intensitate ridicata, in care se folosesc diverse echipamente. Fiecare modul este dedicat intaririi picioarelor si feselor, abdomenului si bratelor.

Daca sunteti un pic mai in varsta sau cautati un antrenament usor, este important de stiut ca puteti face si gimnastica usoara si Pilates in apa. Aceste tipuri de cursuri sunt, de asemenea, deosebit de potrivite pentru femeile insarcinate si viitoarele mame care doresc sa promoveze bunastarea psihofizica personala si a copilului lor nenascut.