Sari la conținut
Prima pagină » Beneficiile cursurilor de inot pentru adulti in bazinul de inot

Beneficiile cursurilor de inot pentru adulti in bazinul de inot

Beneficiile inotului: scufunda-te in apa pentru a te pune din nou in forma

Inotul regulat este ideal pentru a va mentine sanatosi. Programele de cursuri inot au multe beneficii. Este un sport care te face sa te simti bine, te ajuta sa redescoperi sentimentele pe care le aveai cand erai in burtica mamei tale, iti relaxeaza muschii, iti relaxeaza mintea si te scapa de stres! La urma urmei, ca toate sporturile, inotul incurajeaza eliberarea de endorfine, hormonii placerii! Asa ca profitati de vremea calda si scufundati-va in apa pentru a va bucura de toate beneficiile inotului.

Beneficiile inotului: un sport pentru toata lumea

Exista foarte putine contraindicatii pentru inot. Este un sport complet, care antreneaza toti muschii corpului si dezvolta rezistenta. Este excelent pentru cei care sunt supraponderali, deoarece, in ciuda kilogramelor, sarcina asupra articulatiilor este aproape zero. Aceasta este fizica pura, iar Arhimede a demonstrat-o: scufundat, corpul tau, in absenta gravitatiei, este ridicat cu 80% din greutatea ta. Rezultatul este ca, in apa, iti protejezi articulatiile, tendoanele si spatele. Chiar daca suferi de astm, inotul este sportul ideal pentru toti, deoarece este un adevarat exercitiu de corectie a respiratiei. Exerseaza sistemul respirator si pulmonar intr-un mod armonios. Beneficiile inotului sunt numeroase. 

Sportul care este bun pentru inima

Inotul este, de asemenea, excelent pentru imbunatatirea sanatatii inimii si este chiar recomandat persoanelor care au suferit deja un atac de cord. Care sunt beneficiile inotului? Ritmul cardiac este mai scazut in repaus. Tensiunea arteriala este mai mica. Cu o practica regulata, puterea inimii creste si se reduce riscul anumitor boli cardiovasculare. Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda ca persoanele sanatoase sa faca 150 de minute de activitate moderata pe saptamana. Regula de aur este sa procedati pas cu pas: Inotati calm timp de 25 de minute, odihniti-va cateva minute si apoi continuati cu alte 25 de minute. Esti fara suflare? E normal! Poate ca ai mers prea repede, dar cel putin ai avut dovada muncii pe care o faci pentru a-ti intari inima. Primele cateva sesiuni ar trebui sa fie placute si, incetul cu incetul, vei vedea ca distantele vor creste. 

Adio picioare grele, in sfarsit un corp sculptat!

Inotul este, de asemenea, unul dintre cele mai eficiente sporturi pentru imbunatatirea circulatiei picioarelor. In plus, presiunea apei are un efect drenant si este excelenta pentru celulita. Fericire totala pentru cei cu probleme de retentie de apa! Visezi la fese de star? Mergi la bazin si inoata doar cu picioarele: rezultatele sunt garantate! 

Cursuri inot pentru arderea caloriilor

Cate calorii arzi in timp ce inoti? Consumul de calorii variaza, deoarece depinde de diversi factori, cum ar fi distanta parcursa, stilul, intensitatea si, mai ales, greutatea inotatorului. In medie, un inotator arde intre 400 si 500 kcal/ora, temperatura apei avand un rol important in acest consum de energie. Vestea buna este ca muschii, odata antrenati, vor arde mai multe calorii chiar si in repaus, deoarece activitatea sportiva imbunatateste metabolismul in timpul si dupa exercitiu. Asadar, inotul singur nu te va face sa slabesti, dar este esential pentru controlul greutatii. Numeroase studii au aratat, de asemenea, ca inotul imbunatateste sanatatea celor cu diabet. Diabetul de tip 2 este cauzat de excesul de greutate sau de un stil de viata excesiv de sedentar.